2012. január 21., szombat

Varrás

Egyszer volt, hol nem volt.....volt egyszer az én Anyukám :) Az én Anyukám varrónő volt, főállásban. Varrt magánembereknek, színházaknak, nekem :) Mikor kicsi voltam, mindennapos volt a varrógép hangjára elaludni. Aztán egyszer csak megutálta a varrást és inkább irodába ment dolgozni :)

Mindig arról álmodoztam, hogy majd egyszer nem költök mindenféle tömegcuccokra, hanem fogom a kis varrógépem meg a kreatív elmémet és magamnak varrom a saját ruháimat. Na ennek most jött el az ideje :)

Pár hónapja anya meglátott az egyik boltban egy 60 fontos varrógépet 25 fontra leértékelve, nem is gondolkoztunk sokáig, hazahoztuk egyből.



Kb fél évig a szekrény mélyén lapult szegény, aztán jött az ötlet, hogy retro/pin up/vintage ruhákat akarok varrni. Persze ezt valahol el is kell kezdeni, úgyhogy gyorsan neki is estem a varrógépnek, szétvágtam az egyik felsőmet :D és csináltam belőle egy kis neszeszert. Erről képet inkább nem mellékelnék, nagyon gagyi lett, de mint utólag Anya rávilágított, alap dolgokon bukott el a dolog, mint pl fele olyan vastag tűvel kellett volna megvarrni, akkor nem szakadt volna el a cérna 2 percenként....
Na de mostmár ezt is kiküszöböltem, megvettem az alap tűket, cérnákat és indulhatott is a móka.

A cél:




Elsőnek kezdtünk egy tűpárna. Anya próblált megtanítani szabásmintát csinálni, konkrétan egy szoknya szabásmintáját csináltuk meg kicsiben, ne kérdezzétek hogy jön a tűpárna a szoknyához, de Anya szerint ez volt a legegyszerűbb :D  Szépen összehoztuk a szabásmintát, a terv egy csuklóra rakható tűpárna volt.

Kb 1 óra alatt megszületett a remekmű:


Mikor N. meglátta csak azt láttam rajta, hogy vörösödik a feje, ahogy próbálja visszatartani a röhögését :D 
De azért ha jobban megnézzük csak a bal szélés csúszott el a dolog, egyébként szerintem nagyon cuki lett! :D

Ha esetleg valaki tud magyar nyelvű jó varrós blogot esetleg youtube csatornát, az légyszi ossza meg velem :) 

Hamarosan jövök a második felvonással, amikor már remélhetőleg valami értelmesebbet hozok össze :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése